9.1.2016 - PODSUMOWANIE

Podsumowanie kampanii „Kobieta za kółkiem elektryka”

Od przełomu maja i czerwca do końca roku 2018 PSEM realizował kampanię edukacyjno-informacyjną „Kobieta za kółkiem elektryka”. Kampania realizowana była ze środków własnych stowarzyszenia.

Kampania miała na celu upowszechnić wiedzę wśród mieszkańców miast na temat elektromobilności, jako transportu przyjaznego dla środowiska oraz zmniejszyć obawy, które często towarzyszą rzeczom nowym i nieznanym.

Osiągnięte cele Kampanii?
  • Udało się nam odwiedzić 12 miast w Polsce: Warszawa, Poznań, Łódź, Gdańsk, Katowice, Kielce, Wrocław, Leszno, Kalisz, Tychy, Jabłonną oraz wiele innych.
  • 600 kobiet przetestowało z nami pojazdy zeroemisyjne;
  • Przeprowadziliśmy kilkanaście wywiadów z kobietami z różnych branż;
  • Wzięliśmy udział w wielu wydarzeniach, takich jak pikniki ekologiczne, targi branżowe, konferencje
  • Zorganizowaliśmy kilka ciekawych spotkań e-mobilnych kobiet

Równocześnie prowadziliśmy kampanię edukacyjną wśród uczniów szkół podstawowych. Podczas zajęć w szkołach, prezentowaliśmy najmłodszym uczniom nowoczesny świat samochodów elektrycznych. W przystępny sposób, dostosowany do percepcji najmłodszych, podczas lekcji dzieci dowiedziały się, czym jest prąd i jak z niego w bezpieczny sposób korzystać, zaprezentowane zostały również krótkie filmy edukacyjne o odnawialnych źródłach energii. Dodatkowo opracowaliśmy oryginalne scenariusze zajęć dydaktycznych, na bazie, których nauczyciele już samodzielnie mogą uczyć na temat nowoczesnych technologii w transporcie Eko-mobilnym.

  • Udało się nam przeprowadzić lekcje w 15 szkołach i przedszkolach łącznie dla 2 800 uczniów;
  • Z naszą kampanią dotarliśmy do 400 000 odbiorców w grupie celowej za pośrednictwem mediów społecznościowych i działaniom promocyjnym w terenie, jak np. pikniki ekologiczne. W aktywnej formie prelekcji i spotkaniach wzięło udział 500 uczestników.

Aktywności podejmowane w ramach kampanii to:

  • Uczestnictwo w III Międzynarodowych Targach EkoFlota, które odbyły się w dniach 15-16.06.2018 r. w Warszawie.
  • Udział w „Pikniku z klimatem”. Podczas wydarzenia zostały zaprezentowane cele kampanii „Kobieta za kółkiem elektryka”, a partner PSEM, którym był PIMOT edukował uczestników jak bezpiecznie przewozić w samochodach dzieci.
  • Objęcie Patronatem przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej kampanii edukacyjno-informacyjną "Kobieta za kółkiem elektryka"
  • Organizacja spotkania w Centrum Badawczym PAN Kezo w Jabłonnie dla wyjątkowych kobiet, które wspierają ideę elektromobilności.
  • Organizacja spotkania w Energetycznym Centrum Nauki w Kielcach dla kobiet, które wspierają ideę elektromobilności w województwie Świętokrzyskim.
  • Udział w Międzynarodowych Targach Ochrony Środowiska POL-ECO SYSTEM
  • Udział Cake food festiwal 2018 w Międzynarodowych Targach, które odbyły się w Katowickim Spodku.
  • Udział w Pikniku Ekologicznym, który odbył się w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Piastowie.
  • Udział w Festiwalu Mobilności „RoweLove” , który odbył się w ramach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Tychah.
  • Udział w 4 Chodzieskim Pikniku Naukowym.
  • Kobieta za kółkiem elektryka” było częścią I międzynarodowego Kongresiu Biogazu i Biometanu Green Gas Poland 2018 w Warszawie.

W ramach kampanii sfinansowaliśmy następujące materiały promocyjne: rollupy, banery, ulotki, balony, kredki, kolorowanki, plecaki, czapeczki, breloczki, torby na zakupy, misie odblaskowe, piłeczki antystresowe, koszulki polo, zaczepy na telefon do samochodu, które promowały kampanię podczas różnych naszych wydarzeń.

Już wkrótce PSEM rozpocznie kolejne akcje edukacyjne…

napisz do nas

info@kobietazakolkiemelektryka.pl
tel.: +48 732 996 540, +48 795 541 222

Organizator kampanii

Polskie Stowarzyszenie Elektromobilności
ul. Jana III Sobieskiego 102A lok. U7
00-764 Warszawa

www.psem.pl